جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۲
کد خبر: ۶۸۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

جای خالی ورزشکار برتر ماه

انتخاب ورزشکار برتر ماه به برجسته کردن چهره ورزشکاران در منظر عموم مردم کمک شایانی می کند و ورزش را در هم در بعد همگانی و هم در بعد قهرمانی و افتخارآفرینی تقویت می کند.
به گزارش شهر، اغلب کشورهایی که در ورزش جهان حرفی برای گفتن دارند و مدالهای رنگارنگ را از رقابتهای جهانی صید می کنند، برنامه هایی جهت معرفی برترین ورزشکاران ماه دارند.

چنین انتخابی به برجسته کردن چهره ورزشکاران در منظر عموم مردم کمک شایانی می کند و ورزش را در هم در بعد همگانی و هم در بعد قهرمانی و افتخارآفرینی تقویت می کند. جدا از منافعی که این کار برای سلامت عمومی مردم و تقویت روحیه افتخارآفرینی در کشور دارد، انتخاب ورزشکار ماه با جلب توجه سرمایه گذاران و اسپانسرها چرخه ای از فعالیتهای اقتصادی را به حرکت درمی آورد که سود آن هم نصیب ورزشکاران می شود و هم اقتصاد کشور را به تحرک وامی دارد.

نحوه انتخاب ورزشکار برترماه در این کشورها معمولا به این صورت است که یک برنامه پرطرفدار تلویزیونی با تبلیغات گسترده و با اعلام شماره تلفن، پیامک و فراخوان در شبکه های اجتماعی اینترنتی مردم را به مشارکت در انتخاب برترین ورزشکار سال برمی انگیزند و  نهایتا در یک ویژه برنامه که با حمایت اسپانسرها برگزار می شود به ورزشکاری که بیشترین رای را کسب کرده جوایزی اهدا می شود.

در برخی کشورها در پایان سال نیز از برآیند همین برنامه ها برترین ورزشکار سال انتخاب می شود. در کشور ما چند سال است به همت رسانه ملی مراسم انتخاب ورزشکار سال برگزار می شود اما این برنامه به دلیل برگزاری آن در زمان کوتاه و عدم ارتباط مستقیم با ماههای سال، از برد تبلیغاتی خوبی برخودار نیست و بعد از گذشت چند روز هیچکس به یاد نمی آورد ورزشکار برتر سال چه کسی بوده است!

بهانه این یادداشت انتخاب حاجی مراد گاتسالوف آزادکار سنگین وزن روسها به عنوان برترین ورزشکار ماه سپتامبر روسیه بود که در مسابقات جهانی مجارستان بعد از ۴ مدال طلا که در ۹۶ کیلوگرم داشت ناگهان به ۱۲۰ کیلوگرم رفت و مدال طلای دیگری در وزن تازه گرفت.

ما هم در همین مسابقات در رشته فرنگی امیر علی اکبری را داشتیم که طلای بی سابقه ۱۲۰ کیلوگرم را با رشادت تمام برای کشورمان به ارمغان آورد و در این راه پیشنهادات مالی خیره کننده بیگانگان را ندیده گرفت.

به باور نگارنده امیر علی اکبری شایسته عنوان برترین ورزشکار شهریورماه ایران است اما نیاز است رسانه ملی و سرمایه گذاران با درک کمبودی که در این زمینه وجود دارد آستین همت بالا بزنند و برنامه ای برای انتخاب برترین ورزشکار ماه تدارک ببینند.
|منبع: ایپنا|
نظر شما